Sarvmorgon!

Körde ett kväll/natt/morgonpass efter sveriges vackraste fisk, sarven. Åkte ut precis innan skymningen till en sjö jag fick en riktig tungviktare i förra året. En kanonfisk på hela 1480 g i utlekt kondition!! 
 
 
Hoppas jag kanske får träffa den i år igen, innan leken. Men denna kvällen gav inget tyvärr. 
Åkte ner till nynäs istället och körde ett natt/morgonpass. Fick en sarv på natten på strax under kilot på mitt bottemetade bröd. Ganska segt tills ljuset kom på morgonen då sarven vaknade till. Fick en fin fisk på 1025 g. 
Efter ett tag så fick jag en till strax under kilot men vid 04.45 så kliver det på en fin bit på 1172g. Nu börjar jag närma mig målet att ta en reggare från ett helt nytt vatten. 
Underbar fisk i fin kondition. Blev väldigt glad för denna fisk. Trots att jag fick sarvar på 1275g och 1300g i Motala förra helgen så blev jag mer nöjd med denna. 
Nu blir det karp på måndag. Får hoppas att 12 plussaren väljer mina boilies 😜
 
Christian
2015-05-18 @ 09:40:25
URL: http://specimenfiske.se/

Grattis! Riktigt fina fiskar. Sarv är en speciell fisk att fånga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0