Dag 1 expedition ruda!!

Anlände till ursjön kl 16.00 idag efter ett snabbt besök hos John på Metebolaget. Hämtade mina flöten och en ny sovsäck. 
Väl framme möter jag Linus som är en av dom som har hand om sjön och snackar lite taktik och platsval. Bestämmer mig för att testa första dagen på ett gammalt beprövat ställe. 
 
Som vanligt så är ju rudorna inte sena med att visa sin existens. Taktiken idag var att mäska sparsamt och satsa på vanlig majs som bete. Efter nån timme så lyfter flötet och jag krokar en fisk som ger en riktigt bra fight för att vara ruda. Väl i håven så visar det sig vara en helt rund men sargad krigare på 1475g. 
 
Det går nån timme till med bubbelkaskader utan dess like innan mitt flöte reser sig igen. Denna gången känner mer tyngd. Mycket kul fight det här oxå. Men denna är mycket större. Det visar sig vara en trind och fin pjäs på hela 2150g. sen händer det inte mycket mer på hela kvällen. Bara nån missad fisk. Imorgon bitti kör jag på igen. 
 
 
Christian
2015-06-09 @ 12:40:24
URL: http://specimenfiske.se/

Vad kul! Jag har länge velat åka till Ursjön och fiska Ruda. Hoppas det fortsätter gå bra för dig. Skitfiske!

Anonym
2015-06-09 @ 12:42:21

Tack! Det tycker jag du ska göra. En trevlig sjö och spännande fiske.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0