Dag 2 expedition ruda!

Jag kommer att stämma Apple inc!
 
Jag skyller dagens bompass till 99% på Apple. Jag lyckades med bedriften att missa FYRA klockrena lyftnapp, och detta tack vare satans Apple inc. Hade inte dom gjort iPhone så hade jag inte haft en vilket hade gjort att jag inte missat huggen 😏. 
 
Såklart var det mitt eget fel. Man ska ju inte stoppa nosen i telefonen när man metar ruda då det kräver koncentration. Nog om det. 
Dagen var tvärtemot igår väldigt seg. Väldigt lite aktivitet överlag. Fisk kom in på mäskplatsen men ville inte hugga (förutom de fyra jag missade). 
Men jag är ändå nöjd med dagarna. Underbart väder och en riktigt fin ruda. Blir en ny tur till hösten. Nu blir det till att satsa på att ta min 20:e art. Satsningen blir lite otippat på asp och faren. Stationära sommarfiskar. Det blir en utmaning. Kul!
Testade dessa små godbitar. Stark doft men tyvärr inget rudan föll för denna gång. 
 
Idag var det riktigt varmt. Då får man improvisera för att undvika att bränna sig. Jag vet, ser ut som en idiot. 
Anonym
2015-06-10 @ 00:48:22

Ser fram emot att följa jakten på asp. Innan jag fick min älskade att flytta ner till Skåne, så vägde jag för & nackdelar med att bo i Uppsala. Asp var ganska ensam på positiva sidan..

John
2015-06-10 @ 10:33:40

Ah...koncentration är A och O i Ursjön. Så många gånger nappet bara kommer. Behöver inte ens bubbla. Ibland bara tar det betet.

Som jag sa Kim - det gäller att vara mätt, torr och utvilad i sjön. Det är allra bästa receptet. Jag har lärt mig att lyfta upp flötet i sjön när jag gör något annat.

Dock bra beten. En gäst tog 5-6 rudor en dag på den vita tuffitsen ifjol. Den kommer att leverera fler...så säkert :-)

Grattis till firrarna. Du är välkommen tillbaka till sjön.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0