Äntligen!!!!

Körde mitt andra karppass imorse och ibland så faller allt på plats bara. Har under några år gjort några sporadiska försök på karpen men tänkte att i år ska jag ta tolvan. Köpte nya boilies och stol, förhörde mig om olika tackel och åkte ut inatt för att göra ett försök igen. Första passet slutade i totalt fiasko utan en enda kontakt. 
Kastade ut mina spön mitt i natten i full storm. Regnet föll horisontellt så det var inte helt lätt att lägga betena på rätt plats, för att inte tala om mäskningen 😏. 
Men jag lyckades få ut spöna och satt mig i bilen med recievern och lyckades somna trots svajande träd runtomkring. 
(06.15) Pip piip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!!!!!!!!!!
 
Rusade ur bilen helt yrvaken och såg knappt spöna men lyckades lokalisera vilket spö som skrek och krokar men glömmer att slå bort baitrunnern. Tyckte väl att (jävlar vad den tar lina) tills jag fattar att jag måste dra igång bromsen. Då får jag kontakt och inser att fisken simmat genom ett JÄTTE-bälte med näckrosor så det blir bara och börja pumpa in fisken. Men det går förvånansvärt enkelt. Fisken följer med hela vägen. Fastnar vid ett tillfälle i näckrosorna med lossnar själv och kommer in. Håvar och inser nog inte riktigt att den är större än jag tror. 
Fisken visar sig väga hela 12.710g fördelat på 84 cm. Tog den på en 16 mm vit mainline milky toffee popup på en chodrigg. Äntligen fick jag min efterlängtade 19:e reggart!
 
Christian
2015-05-25 @ 10:49:47
URL: http://specimenfiske.se/

Grattis till den fina karpen! Det är inte dåligt att ha tagit 19 reg-fiskar!

Kim Kullenberg
2015-05-25 @ 11:03:17
URL: http://specimenkim.blogg.se/

Tackar! Snart har jag nått första målet 20 arter men det har tagit några år oxå😏




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0