Smultronstället på nergång?

Körde ett kombinerat sarv/rudapass inatt och imorse. Laddade med ett feederspö till sarven och flötmete till rudan. Förra passet jag var på mitt SM (smultronställe) såg jag en hel del större vak från vad jag tror var sarv. Så nu tänkte jag ge det en chans. Laddade med bröd och feederkorg och började i skymningen. 
 
Nästan direkt hade jag kontakt och krokar en mindre sarv på dryga halvkilot. Kul, då är dom där ute i alla fall. 
 
 
Efter att gått bort till rudaswimmet och mäskat lite så sätter jag mig igen och testar efter sarven. Har en del hugg men krokar tyvärr ingen mer. 
Vid 01.00 sätter jag mig vid rudahaket och börjar fisket. En hel del aktivitet på platsen. Får Några mindre sarvar och lite björkna innan första bättre fisken kliver på. Förstår ganska snabbt att det inte är en ruda då den kör genom all vass den hittar. Efter lite trixande så glider det in en kort men FET sutare i håven. Under alla år jag kört på SM så kan jag räkna sutarna jag fått på ena handen. Fisken väger dryga 2,4 kg men är i grym kondis. 
 
Fiskar på fram till 7.30 på morgonen och får en del braxen, björkna och sarv. Inga storlekar att snacka om. 
Det roligaste med detta passet var en lite oväntad påhälsning av en hel familj vildsvin. Mamma, pappa och ca 10 kultingar skulle ner och dricka vid mitt swim tydligen. Då var jag inte kaxig kan jag lova. 
Tyvärr så fick jag ingen kontakt med rudorna denna gången heller. Vet inte riktigt vad som hänt. Förr fick jag nästan alltid fisk där. Kanske får reka nytt ställe och dra till med en mäskkampanj igen. Stället är ju inte direkt sönderfiskat. I stort sett bara jag som kör där. Jag har ju ändå tagit 10-12 rudor mellan 1780g-2390g På den platsen. Konstigt!
Avslutar med en skön stämningsbild!
 
Christian
2015-06-22 @ 19:57:08
URL: http://specimenfiske.se/

Kul att hitta ett smultronställe att fiska på :) samma sak har det varit för oss, inga rudor har velat vara med och leka men det kanske släpper snart. Fast man vill ju hellre ta dem innan lek än efter :P jaja, det kommer snart.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0