Premiärfiasko!

Tänkte att nu var det läge för ett karppass med tanke på att vädret gick från spöregn i helgen till soligt och fint. Körde ett natt/morgonpass i den lilla skogssjön med förhoppningar om några skrik i larmen. Hörde att det varit segt under helgen med många spön i vattnet så då borde väl det ha vänt nu, med tanke på att jag var ensam vid sjön. 
 
Såg en karp ganska snabbt på kvällen som hoppade rakt upp en meter i luften och trodde nästan jag kommit till nån regnbågssjö. Kastade ett spö på fisken och mäskade 15-20 boilies över det. Efter ca tio minuter så piper det till fyra gånger i larmet men ingen fast fisk. Efter det så kommer mörkret och inget händer. Tempen faller sakta och jag lägger mig i bivvyn. 
 
Vid 01.00 vaknar jag till av att mittenspöet piper till snabbt tre gånger men tyvärr inget mer än så. Natten blir vidare lugn och så även morgonen. Så för att summera, jag blankar årets första karppass!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

specimenkim.blogg.se

Denna bloggen är en dagbok på min resa i fiskets värld.

RSS 2.0